Personal branding in mindere tijden
17.09.2020
Authentiek ondernemen, Branding, Instagram, Personal Branding, Spiritual growth, Zichtbaarheid
0
Afgelopen maanden had ik diverse keren te maken met verlies van een familielid. Een oom en een tante die overleden in april en mei. En recent mijn lieve vader.
Wat doe je dan als het om personal branding gaat?
Ik ben een beetje wars van alleen goed weer berichten. Die zie je alom.
Wanneer jij een moment van tegenslag of verdriet kent, kun je dat ook delen.
Schenk er subtiel aandacht aan
Over mijn oom maakte ik een korte vlog. Deze had zijn Ikigai als insteek: wat waren zijn passies en waarvoor had hij zich altijd ingezet.
Nu met mijn vader heb ik een foto geplaatst op Instagram en Facebook. We zitten op een schommelstoel in Oostenrijk en ik zit als jong meisje op zijn schoot. Dat moment van jeugdgeluk vond ik mooi om te delen met een korte toelichting erbij. Volgers, klanten en vrienden begrepen dat ik verdrietig was en stuurden lieve berichtjes.
Deel het op een voor jou passende manier
Je hebt vast zelf ook wel mindere momenten in je leven meegemaakt. Hoe ga jij daar dan mee om? Geef je het een plek in je online zichtbaarheid? Of houd je het liever voor jezelf? Al wil je het niet aan de grote klok hangen, het kan helpen als je het toch deelt met je volgers en klanten. Gewoon om te laten weten dat je er nog bent, dat je dingen meemaakt, dat je je persoonlijk ontwikkelt. Je zult zien dat jullie contact verstevigt. En wanneer jullie elkaar weer live of online zien, zijn de banden hechter.
Leuk om een nieuw social media kanaal eigen te maken
De laatste maanden ben ik lekker bezig op Insta. Ik vind het leuk om me een nieuw social media kanaal eigen te maken. Om te begrijpen hoe het werkt, anderen te observeren, uit te proberen en te leren. Ben jij al op Insta actief?
Binnen 7 weken naar 500 volgers!
Toen ik halverwege juli mijn Instapagina voor Ikigai – Live your purpose startte, was ik blij met elke nieuwe volger. Nu een kleine 7 weken later heb ik 500 volgers. Met Branding Diva zijn dat er nu meer dan 1000. Meer nog dan de aantallen vind ik de interactie daar erg leuk. Regelmatig krijg en stuur ik een DM (direct messages) om even kennis te maken. Iedereen geeft daar weer z’n eigen draai aan. Ik volgde er ook enkele cursussen om stories te maken en ik heb er lol in. Dat was jaren geleden ook zo toen ik met Facebook en Linkedin startte. Op een bepaald moment weet je of het iets voor je is.
Hoe brand je jouw Insta account?
Bij Instagram word ik getriggerd door met name het branding aspect en hoe het voor je gaat werken. Zodat je er klanten door krijgt. Sommige accounts zien er fantastisch uit, maar veel accounts zien er rommelig uit en doen de ondernemer in kwestie geen eer aan. Dan is er 1) weinig aandacht aan besteedt 2) geen visie of strategie 3) geen huisstijl gebruikt. En dat is zonde, want je wilt als ondernemer of coach professionaliteit uitstralen met een eigen touch. Het gaat om én persoonlijkheid én jouw expertise. Je wilt waarde bieden en dat ook uitstralen, toch?
Tijdens een strategiesessie kijken we naar je Insta
Tijdens een personal branding strategiegesprek vragen klanten steeds vaker advies voor hun Insta account. Hoe komt het over, wat kan beter, hoe dan en hoe krijg ik er klanten mee? Ik vind het heerlijk om daar mijn kennis en ervaring op los te laten. Het gaat altijd om drie belangrijke pijlers van Branding Diva, namelijk Define your story, Design your brand & Promote your brand. Ik zoom in op het aspect waar het nog rammelt en zorg ervoor dat het klopt. Ik geef tips ter verbetering waar je direct mee aan de slag kunt. Bij personal branding draait het om:
-
hoe kun jij jezelf sterker profileren en wat maakt jou uniek?
-
hoe kun je jouw logo en branding professionaliseren?
-
welke social media pak je op en hoe krijg je daar interactie en omzet?
Met een branding professionaliseringsslag trek je volgers, klanten en omzet aan.
Klanten krijgen via social media
Bijzonder is dat ik via Insta nu al boekingen heb gekregen onder meer voor mijn Vind je Ikigai-workshop op 2 oktober. Hoe gaaf is dat! Ik wens je toe dat Instagram jou ook helpt om je bedrijf of coachingspraktijk goed zichtbaar te maken en je er klanten door krijgt.
Hartelijke groet en tot op Insta?
|
|
|
|
Geen opmerkingen