Hoe verzin je een slogan?

Hoe verzin je een slogan?

Wanneer je op het punt staat om te professionaliseren en voor een onderscheidende, authentieke branding te gaan, komt er iets belangrijks om de hoek kijken. Namelijk, het bedenken van een slogan ofwel pay off. Die ene zin die in essentie alles samenvat van wat jij doet. Ik geef je als branding adviseur & ontwerper graag 3 tips.

Veel ondernemers en coaches die op het punt van rebranding staan, belanden in een fase van goed naar de basis kijken. Wie ben ik, wat doe ik, wat is mijn Ikigai en hoe doe ik het? Neem hier de tijd voor en heb geen haast! Je wilt namelijk een nieuw logo en kleuren kiezen die optimaal passen bij de volgende fase van het ondernemerschap en je website gaat op de schop. Geniet van het proces en focus niet alleen op het eindproduct.

1. Het resultaat

Terug naar je slogan. Want daar gaat dit artikel over. Als je een nieuwe slogan wilt verzinnen, kunnen mijn 3 tips jou helpen. Wat je kunt doen, is te focussen op wat jouw product of dienst als resultaat oplevert. De slogan ‘Meer verdienen met je smartphone video’ impliceert dat jij als ondernemer geld kunt verdienen met het maken van video’s op je smartphone. Of als je kapsalons in het hogere segment adviseert als businesscoach is ‘Laat je salon een groeispurt maken’ een mogelijke pay off. Wat je wilt is een slogan, waar alles in zit en die positief is.

Een goede pay off voelt helemaal goed voor jou en is duidelijk voor je klanten. Zij snappen meteen wat je bedoelt en voelen zich ertoe aangetrokken.

2. Hoe

Wat je ook kan helpen bij het bedenken van jouw pay off is om in kaart te brengen hoe mensen jou zien. Vraag je klanten en goede vrienden eens om jouw in 3 woorden te beschrijven. Dit is een oefening uit mijn minicursus Personal branding Define your brand. Als je hem nog niet hebt, kun je hem HIER alsnog downloaden. Deze oefening en de andere zijn een aanrader als je de basis voor jouw rebranding goed op orde wilt hebben.

Met deze 3 woorden (je zult zien dat het moeilijk kiezen is, dus kijk ook naar welke woorden het meest worden genoemd) kun je ook aan de slag. Ben jij als VA als mens warm, nauwkeurig en enthousiast, dan zou je deze heel goed terug kunnen laten komen. Jouw slogan zegt dan iets over hoe jij mensen helpt om hun administratie op orde te krijgen. Een vakgenoot zal niet snel dezelfde woorden gebruiken, want iedereen is uniek. Je zet jezelf meteen anders neer.

3. Een verlangen

Je kunt je bij het bedenken van je slogan ook laten inspireren door het onderliggende verlangen van jouw klant. Als hij of zij met jou gaat werken, wat wil hij/zij dan werkelijk? Gaat het diegene om een massage krijgen, een mindfulness cursus doen of gezond eten? Of schuilt daar een ander verlangen onder? Zou het bij iemand die wil afvallen kunnen gaan om iets anders dan afvallen? Wil diegene zich trots voelen op zichzelf? Meer rust ervaren in zichzelf? Zo past een slogan ‘Beter contact met jezelf voor meer verbinding met anderen’ goed bij een coachingspraktijk die mensen met bindingsangst helpt.

Je hoort de redenen van je klanten tijdens (kennismakings)gesprekken die je met hen voert.

Wat is jouw slogan?

Het is aan jou om goed over je slogan na te denken. Wat is jouw slogan?

Stuur mij een mail met jouw idee over een slogan of gewoon:

‘Ja, ik ben nieuwsgierig!’ en ik denk graag mee wat een goede pay off is.

Hartelijke groet,

Brenda Serrée

 

Geen opmerkingen

Plaats een opmerking

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Bevestig aanmelding in je mailbox.

Er is een fout opgetreden tijdens het verzenden van uw verzoek. Probeer het opnieuw.

Je vindt het ok dat Branding Diva je mailt volgens de AVG en gaat akkoord met de privacy verklaring