4 Tips voor een mooie Facebook omslagfoto!
Veel zelfstandig ondernemers hebben een zakelijke pagina op Facebook. Het is een handig communicatiemiddel om iets over jouw product, dienst of jezelf te laten zien. En vooral om interactie met (potentiële) klanten te hebben. Bovenaan de zakelijke FB pagina kun je een omslagfoto plaatsen. Veel mensen besteden hier geen aandacht aan, terwijl het de eerste indruk is die anderen van jouw pagina krijgen. Misschien heb jij hem nog niet gemaakt of wil je weten hoe je hem nóg uitnodigender maakt. Branding Diva geeft je graag een 4 tips om jouw Facebook omslagfoto zo professioneel mooi te maken. Dat komt de uitstraling van jouw bedrijf ten goede en werkt als online visitekaartje.
Welke afmeting heeft de Facebook omslagfoto?
Houd je aan de afmeting van 851 pixels breed en 315 pixels hoog. Zo voorkom je dat Facebook hem vergroot respectievelijk verkleint en de kwaliteit afneemt. Je kunt de omslagfoto heel nauwkeurig opmaken met bijvoorbeeld Adobe Photoshop.
Wat laat je zien in de Facebook omslagfoto?
Zorg ervoor dat de omslagfoto duidelijk en van goede kwaliteit is. Je kunt foto’s op internet aanschaffen, de zogenaamde stockfoto’s, of uit je eigen archief gebruiken. Let erop dat jij de beeldrechten hebt/koopt!
Sommige bedrijven zoomen in op de producten zelf, zoals de KLM die een vliegtuig laat zien.
Als kledingstyliste zul je eerder kleding, make-up of blije klanten laten zien voor een passpiegel of kledingrek. Net waar jouw focus op ligt.
Verkoop je alcoholische dranken, dan zul je eerder een combinatie maken van het drankje zelf en de mensen die het drinken in uiteraard een inspirerende omgeving. Of misschien kies je er wel voor om een recept voor een lekkere mix op de omslagfoto te zetten?
Gebruik je logo
En natuurlijk vergeet je jouw logo niet. Je kunt jouw logo of beeldmerk trouwens ook in de avatar/profielfoto zetten, dus kijk wat je mooi vindt staan. Ben je coach of trainer met een eenmanszaak, dan kun je ook goed een zakelijke portretfoto van jezelf als profielfoto gebruiken, dat maakt jouw fanpage persoonlijker voor de bezoekers van je pagina.
PS Houd bij het ontwerp van jouw omslagfoto rekening met de plaats van de profielfoto. Anders zou hij zomaar over jouw slogan kunnen vallen en dat is zonde.
Gebruik tekst in je Facebook fanpage omslagfoto
Geef de omslagfoto iets extra’s door bijvoorbeeld een pakkende slogan te gebruiken. Iets wat goed verwoord waar jouw bedrijf sterk in is. Je kunt ook met een pijl wijzen op een onderdeel van jouw fanpage, bijvoorbeeld op de knop ‘Like’.
Call to action
Vermeld een call to action op je omslagfoto. Waarheen wil jij de bezoeker leiden? Naar je gratis weggever misschien? Niet voor niets zie je vaak buttons met een vermelding van een ebook of andere gratis kennismaking.
Ga je zelf aan de slag of laat je een omslagfoto op maat ontwerpen?
Zoals je ziet zijn er volop mogelijkheden om een mooie en professionele omslagfoto te maken! Mocht je hulp willen van een professional in Facebook omslagfoto’s, neem dan contact op met Brenda van Branding Diva. Alle omslagfoto’s (m.u.v. de KLM) in deze blog zijn door Branding Diva ontworpen. Kijk ook eens op de website ter inspiratie.
Tot 30 april geldt de speciale prijs. Voor € 75 (i.p.v. € 150 ex btw) ontvang je een omslagfoto op maat, speciaal voor jouw bedrijf ontworpen. Wil je hem al bestellen? Klik dan hier.
Geen opmerkingen