Behoefte aan inspiratie voor je social media posts?

Het is een tijd waarin grote saamhorigheid en verbinding merkbaar is. Maar ook van wijzende vingertjes en verwijten. In de media, maar opvallend genoeg ook op social media.

 

Als personal branding adviseur kijk ik verwondert naar wat er nu gebeurt. De meest fantastische initiatieven komen op gang. Ideeën lijken makkelijk te ontspruiten. Zoals online DJ Shanto in je huiskamer, maar ook de succesvolle ‘Hou de Humor d’r in Challenge’ van podiumcoach @MarleenBekker, de ‘Support your salon’ site om je kapsalon te steunen en nog véél meer. Ik word daar zo blij van. Jij ook?

 

Aan de andere kant zijn er mensen die corona berichten doordelen. Ik denk dan dan ‘Hè, jij doet toch ICT en deelt normaal niets?’ En dan nu posts in gebiedende wijs en statistieken over aantal besmettingen en slachtoffers. Het is een gemiste kans omdat het niets zegt over de expertise of eigen wijsheid van diegene. Is het jou ook opgevallen?

 

Laat mensen JOUW ENERGIE meekrijgen, juist nu!

 

Als je het lastig vindt om in deze periode iets te plaatsen op social media, kijk dan of je een tijdje wat minder kunt plaatsen. Het klinkt misschien gek, maar je hóeft helemaal niets te doen. Ook niets te veranderen aan je aanbod. Neem gewoon de tijd en kijk om je heen wat er gebeurt. Je krijgt vanzelf weer inspiratie.

 

En als je iets plaatst, ga dan staan voor de authentieke ondernemer of coach die jij bent. Geef uitdrukking aan waar jij in gelooft en waar je goed in bent. Laat mensen JOUW ENERGIE meekrijgen. Dat kan door het delen van posts en artikelen waarin je het persoonlijke en professionele met elkaar mengt. Dat is werken aan personal branding en duurzame online relaties op de lange termijn.

 

Ook nu gaat het om Authentic branding

 

Bij authentic branding gaat het om een aantal dingen waarmee ik je graag inspireer:

 

1. Authentic Branding biedt jou de kans uitdrukking te geven aan waarvoor jij hier op aarde bent. Door te vertellen waarom je doet wat je doet geef je jouw expertise meer draagvlak. Je komt met je volgers en je ideale klant in gesprek.

 

2. Authentic Branding is je talenten en bijzonderheden ontdekken en zichtbaar maken. Je gaat werken vanuit je kracht en niet vanuit je mindere kanten (die we van nature al snel aanscherpen).

 

3. Authentic Branding vertelt jouw doelgroep wie je bent, waar je voor staat en waarom jij hen het beste kunt helpen. Je verhoogt de kans op meer ideale klanten, want je weet wat zij nodig hebben en je geeft duidelijk aan waarom ze bij jou moeten zijn.

4. Als jij weet wie jouw ideale klant of doelgroep is, heb je focus voor je zichtbaarheid. Ook (online) netwerken wordt leuk, inspirerend en levert op termijn opdrachten op.

 

5. Authentic Branding is een zichzelf versterkend proces. Met jouw positieve levenshouding beïnvloed je anderen, die jou op hun beurt kunnen inspireren en motiveren om nog méér jezelf te worden. Waardoor je zelfvertrouwen en plezier toenemen en je meer gevraagd zult worden voor dingen die jij graag doet.

 

Blijf bij jezelf en heb vertrouwen

Wat ik vooral wil zeggen: blijf je mooie zelf, heb vertrouwen dat je goed op weg bent en denk op de lange termijn. En als je wilt ontdekken hoe jij zichtbaarder kunt worden als authentieke ondernemer of coach, vraag dan een gratis brandingscan aan: een kwartier quality time om te sparren over jouw brandingPlan hem HIER in.

 

Wil je liever direct aan de slag en er in een 2 uur durend online consult met je online profilering uit springen? Boek dan de voorjaarsactie.

 

Vriendelijke groet, Brenda Serrée | Branding Diva

Personal branding advies & ontwerp

Geen opmerkingen

Plaats een opmerking

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.