Wat is personal branding?

Word onweerstaanbaar voor je favoriete klanten

Personal branding is een manier om je impact en je betekenis voor anderen te verhogen. Het moment om met personal branding aan de slag te gaan is als jij meer bereik wilt met je boodschap en je gave/missie/kennis groter de wereld in wilt zetten.

Het is belangrijk om een duidelijk beeld te hebben van wie je bent, wat je wilt, waar je energie uithaalt, wie je wilt helpen en waarbij. Creëer jouw Personal Brand!

Door goed na te denken over je Personal Brand stel jij jezelf in staat onderscheidend te zijn en duidelijk naar voren te brengen waar jouw kracht ligt en waar jij bij kunt helpen. Om erachter te komen wat jouw personal brand is, zijn er verschillende tools, workshops en trainingen beschikbaar die je hierbij kunnen helpen. Branding Diva biedt je een gratis minicursus aan waarbij je jouw onderscheidend vermogen snel in kaart brengt. Vraag hem hier aan op de homepage.

 

Bij personal branding gaat het om de ander. Het draait om de vraag hoe jij op de juiste plek en op jouw manier voor anderen problemen kunt oplossen of ze daarbij kunt helpen. Je bent er om voor anderen van betekenis te zijn, om iets bij te dragen aan deze wereld.

Bij personal branding ben je bewust bezig met wat je doet, waarom je dit doet en met je uitstraling/presentatie naar buiten toe.

Je hebt focus op je missie en doelstellingen. Het geeft je houvast voor de inhoud van je blogs, artikelen, je werk. Het is echter niet zo dat je meteen het resultaat kunt meten. Het gaat bij personal branding in eerste instantie veel over delen van je kennis, kunde en wijsheid met de wereld. Je zult er dingen door aantrekken waar je, als je het goed doet, heel blij van wordt. Het komt omdat je uitstraalt wat je weet, wie je bent en wat je wilt bereiken (voor jezelf en voor anderen).  Het fijne van personl branding is dat je vaak met jezelf finetuned of dat wat je doet in lijn is met je missie en of het allemaal nog goed voelt.

Dit betekent concreet dat je ook wijzigingen durft aan te brengen in zaken als je doelgroep, je pitch, het aanbod van je diensten of producten. Alsof je het continu verfijnd en afstemt op zowel jezelf als je doelgroep.

Ik ben personal branding expert én ontwerp huisstijlen en logo’s. Ik coach zzp’ers om bewust bezig te zijn hun presentatie naar buiten toe zodat die klopt met wie zij zijn, met wat zij in de wereld willen brengen. Mijn naam is Brenda Serrée van Branding Diva. Neem contact met mij op als je een brandingscan wilt doen, van wat je nu laat zien en wat je zou kunnen doen om dit te verfijnen bij de persoon die je bent. Om een nieuwe look te vinden die de mensen aantrekt waarmee jij graag werkt.

Brenda-Serrée-naam-handtekening