Ook jij kunt je impact op de wereld vergroten!

Ook jij kunt je impact op de wereld vergroten!

Ik heb regelmatig gesprekken met ondernemers, trainers en coaches die vastlopen in hun stukje zichtbaarheid. Ze willen er niet aan. Ze geven aan zich onzeker te voelen, niet te weten wat interessant is om te delen. Ook hebben ze er geen zin in, want het kost toch veel tijd om zichtbaar te zijn? Daarbij willen ze een scheidingslijn tussen privé en zakelijk houden.

 

Herken jij hier iets van? Je zou zeker niet de eerste zijn voor wie het lastig is om meer zichtbaar te worden. Ergens wil je het wel, meer gezien worden en eindelijk erkenning te krijgen. Wil je voelen dat je van betekenis bent en ertoe doet.

linkedinomslagupdate

Ik moet je alleen teleurstellen als je denkt dat het allemaal vanzelf komt. Dat als jij maar blijft investeren in goede opleidingen en beter wordt in je vak, de mensen naar je toekomen. Dat als mensen maar mond-tot-mond reclame voor je maken, je yoga-studio of coachingspraktijk wel volstroomt. Helaas werkt het anders.

 

De meeste succesvolle ondernemers die ik ken en die ondernemen op gebied van bewustzijn, van welzijn of duurzaamheid, zorgen er goed voor dat ze opgemerkt worden. Denk aan Tijn Touber van de Nieuwe Yoga School, schrijfster Susan Smit, meditatie-goeroe Dolly van de Heuvel, Leef-je-waarom coach Josje Feller of ondernemerscoach Veronique Prins… Zij steken hun goede diensten niet onder stoelen of banken. Ze zoeken hun publiek bewust op, delen hun kennis en gaan met hen de interactie aan. Ik zie hen terugkomen op Facebook, Linkedin, Twitter en tegenwoordig ook op Periscoop. Ook schrijven ze regelmatig nieuwsbrieven, publiceren artikelen, blogs of columns en worden geïnterviewd.

 

Ik wil niet zeggen dat het verplicht is om dit te doen als je meer gezien wilt worden. Maar het levert je wel interactie op met je doelgroep en uiteindelijk ook klanten en veel voldoening. Ik hoor zelf ook regelmatig van mensen “Je bent goed bezig, Brenda, ik zie je regelmatig voorbij komen”. Vaak gaat dat dan over Facebook en Linkedin, dat zijn tot nu toe mijn favoriete plekken. Ik krijg er ook aanvragen door en mensen linken mij aan mensen in hun netwerk. Ik ben daar zelf ook actief in. Als ik maar enigszins denk dat twee mensen elkaar zouden moeten kennen, omdat ze elkaar aanvullen of elkaar kunnen helpen, dan doe ik dat meteen. Ik vind dat één van de mooie dingen van onze tijd en dat meen ik oprecht.

 

Ook jij kunt je impact op de wereld vergroten. Het feit dat je mij volgt en wij verbonden zijn, zegt al iets. Wij mogen iets mét elkaar of vóór elkaar doen. Als jij denkt dat ik jou kan helpen met jouw zichtbaarheid door iets voor je de delen, door een brandingsessie of whatever, laat het me gerust weten. Ik help je graag!

 

En onderzoek ook eens waarom je jouw zichtbaarheid nog niet helemaal aandurft. Misschien heb je wel behoefte aan meer helderheid over jouw Waarom, je talenten, je missie en je doelgroep? Schuif dan aan bij een workshop Zichtbaarder worden en ga boordevol inspiratie en inzichten weer naar huis. Kijk op de website voor de data. 

Geen opmerkingen

Plaats een opmerking

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.