4 Tips voor een professioneel visitekaartje

4 Tips voor een professioneel visitekaartje

Voel jij je niet echt blij of trots als je jouw visitekaartje geeft? Met deze 4 tips ziet jouw kaartje er straks mooi uit en straalt hij echt uit wie jij bent!

branddesign-branding-huisstijl-ontwerper-dtpdiva

1.  FORMAAT VISITEKAARTJE

Een formaat van 85 bij 55 mm is gebruikelijk voor een visitekaartje. Er zijn nogal wat mensen die je kaartje in een map of kaartenbakje verzamelen en als die van jou er niet in past – jammer. Dit wil niet zeggen dat je kaartje niet groter kan, maar dan moet je gaan vouwen (stans, ril, etc). Je kunt er ook voor kiezen om juist een afwijkend formaat te nemen, zodat je er meer uitspringt. De keuze is aan jou. Je ziet in het portfolio van Branding Diva diverse formaten (waaronder ook rond, vierkant) die prachtig zijn en mijn opdrachtgevers veel complimenten opleveren.

2. PAPIERSOORT

Neem een stevige papiersoort van minimaal 300 grams, tenzij je het kaartje wilt vouwen. De papiersoort zelf maakt niet veel uit, je kunt kiezen wat bij jouw huisstijlflyer-rond-Branding-Divabloesem2 past. Echter, als je op het kaartje wilt kunnen schrijven (sommige mensen zijn daaraan verslaafd), dan neem je een matte papiersoort. Neem dan ook geen glanslaagje als afwerking.

PS. Heb je specifieke wensen zoals een linnen-look of karton, loop dan gerust bij een stadsdrukkerij binnen. Het is heel leuk om je te verdiepen in de verschillende mogelijkheden. Online drukkerijen bieden trouwens ook steeds vaker proefpakketjes/monsters.

3. LOGO EN HUISSTflyer-rond-Branding-Divabloesemp1IJL

Als je een mooi logo hebt, dan plaats je die natuurlijk op de voorkant van het kaartje. Neem dan het drukwerkformaat, zoals een .eps bestand of drukwerk pdf. Je ontwerper heeft je dat als het goed is gegeven. Je logo is (hopelijk) gemaakt in CMYK (lees ook mijn eerdere blog hierover), welke je prima kunt gebruiken voor drukwerk. Mocht het zijn gemaakt in RGB (foto kleuren), dan kun je mij ernaar laten kijken om het om te zetten voor drukwerk. Klik hier om jouw unieke visitekaartje te bestellen.

4. NAW-gegevens

De achterkant gebruik je voor jouw gegevens. Gebruik een duidelijke letter of je huisstijlletter. Hier geen schreeuwerige lettertypen of te klein formaat. Je wilt immers wel dat mensen het kunnen lezen. Dus neem een lettergrootte van 10 of 11. Daarbij hoef je niet al je social media kanalen uitgebreid te benoemen. Een icoontje is wel zo leuk en scheelt ruimte. En hoe gaaf als je hier ook jouw foto zet. Dat geeft het net dat persoonlijke tintje dat mensen waarderen. Helemaal als jij met mensen werkt en een vertrouwensband met hen wilt opbouwen.

Wil je dat jouw volgende visitekaartje er helemaal tiptop uitziet en goed bij je past? Ik help je graag.

Hartelijke groet, Brenda Serrée | Branding Diva

Geen opmerkingen

Plaats een opmerking