5 redenen voor Authentic Branding

5 redenen voor Authentic Branding

Zeven jaar geleden had ik weleens van Personal Branding gehoord, maar ik dacht wat nog steeds veel mensen denken: dat is voor uitslovers, dat is schreeuwerig, dat is arrogant.

Een jaar later switchte ik van beroep om eindelijk te doen waar ik zielsgelukkig van werd. Ik was ontwerper oftewel branddesigner. Ik realiseerde me goed dat ik zichtbaar moest maken wat ik nu zou doen en niet meer wat ik deed (als voormalig tekstschrijver). Al snel zag ik mogelijkheden in een Facebook fanpage, want geen social medium was beter om dingen te laten zien dan Facebook. Ik volgde een marketingopleiding voor zzp’ers, leerde een doelgroep kiezen, stoeide met mijn slogan en gaandeweg timmerde ik meer en meer aan de weg.

Word opgeMERKt als bewuste ondernemer, coach of creatieveling

Tot ik merkte dat mensen mij als voorbeeld gingen zien. Complimenten maakten om mijn artikelen, mijn werk en de manier waarop ik zichtbaar was. Zij vroegen mij om advies voor hun bedrijf, praktijk of studio. Ik besefte dat Branding Diva een merk aan het worden was. Dat ik daar zelf bewust aan gewerkt had en dat het me enorm hielp om me te onderscheiden van vakgenoten. Opdrachten kwamen makkelijker binnen. Toen dacht ik ‘als dat voor mij zo werkt, dan kan ik ook anderen daarmee helpen’. En dat is wat inmiddels ook gebeurt. Ik help bewuste ondernemers, coaches en creatievelingen om opgeMERKt te worden en hun plekje op de wereld te claimen. Ik daag hen uit om te laten zien wie zij en help hen zichtbaar en onderscheidend te worden met hun verhaal en missie. Daarom deel ik graag deze 5 tips met je hoe Authentic Branding ook jou helpt om vanuit ontspanning (online) zichtbaar te worden en meer klanten te krijgen.

1. Personal Branding biedt jou de kans uitdrukking te geven aan waarvoor jij hier op aarde bent. We hebben allemaal een persoonlijk doel of diepste wens van waaruit we werken of leven. Door te vertellen waarom je doet wat je doet geef je jouw expertise meer draagvlak. Je komt met je ideale klant in gesprek en komt erachter dat jullie dezelfde kernwaarden, visie of waarom delen. Dat is de beste voedingsbodem voor een mooie samenwerking.

2. Personal Branding is je talenten en bijzonderheden ontdekken en zichtbaar maken. Je gaat werken vanuit je kracht en niet vanuit je mindere kanten (die we van nature al snel aanscherpen). Versterk waar je nu al goed in bent en word daar de beste in.

3. Personal Branding vertelt jouw doelgroep wie je bent, waar je voor staat en waarom jij hen het beste kunt helpen. Je verhoogt dus de kans op meer ideale klanten, want je geeft duidelijk aan waarom zij bij jou moeten zijn en dat jij hen kunt helpen.

4. Als jij weet wie jouw ideale klant of doelgroep is, ga je veel gerichter werken en ook netwerken wordt leuk en doeltreffend. Je weet waar je moet zijn voor contact met de mensen die jou ook inspireren. Netwerken wordt leuk, inspirerend en levert op termijn opdrachten op.

5. Personal Branding is een zichzelf versterkend proces. Wanneer jij je Personal Brand uitdraagt, ontstaat er een keten van positieve veranderingen. Met jouw positieve levenshouding en aanstekelijke energie beïnvloed je anderen, die jou op hun beurt kunnen inspireren en motiveren om nog méér jezelf te worden. Waardoor je zelfvertrouwen en plezier toeneemt en je meer gevraagd zal worden voor de dingen die jij wilt.


Laat zien wie je bent en inspireer anderen

Ik kan me voorstellen dat je nu denkt, ‘Interessant allemaal, maar dat kan ik niet in mijn eentje’. Daar heb ik de inspiratie niet voor, ik weet niet waar ik moet beginnen, ik heb geen discipline’. Ik laat je natuurlijk niet in je eentje aanmodderen, onnodig tijd of inkomen verliezen. Op woensdag 26 oktober organiseer ik een unieke InspiratieWorkshop ‘Out of the box denken’ voor mensen zoals jij. Zorg dat je hier snel bij bent, want er is ruimte voor 10 ondernemers. Hier vind je alle informatie.

Meer ideeën, meer plezier, meer interactie, meer klanten.

Ik wens je een inspirerende dag,

Geen opmerkingen

Plaats een opmerking

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Bevestig aanmelding in je mailbox.

Er is een fout opgetreden tijdens het verzenden van uw verzoek. Probeer het opnieuw.

Je vindt het ok dat Branding Diva je mailt volgens de AVG en gaat akkoord met de privacy verklaring